Egebjergvej 83 4500 Nyk. Sj.

mail: skytteforeningen@gmail.com

Bueskydning

I Danmark har der været bueskydning siden 1941 under forbundet Bueskydning Danmark.   DGI er ved at udvikle bueskydning som officel disciplin.  Nykøbing Sjælland Skytteforening har til hensigt at være med til at udvikle bueskydning som disciplin i DGI.  Nykøbing Sjælland Skytteforening har et udendørs bane anlæg hvor der vil være mulighed for Bueskydning på  afstande op til 90 meter. I vintersæsonen træner vi i hallen på Odsherred Gymnasiun Asnæs  Bueskydning har vist sig at være temmelig gavnligt for børn og unge med ADHD.  Det er med bueskydning, som det er med andre typer af skydnig, en sport der  kræver stor koncentration. Derfor er bueskydning en sport som vi ser frem til at få udviklet og  implementeret under vores vifte af discipliner.  Bueskydnings banen er åben hver torsdag fra kl. 17,00 og lørdag kl. 10,00 i sommer sæsonen og  om vinteren træner vi i Odsherreds gymnasium tirsdag og torsdag kl. 19.00 hvor vore trænere altid vil være tilstede og vi stiller udstyr til rådighed.